تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 7:49
46 بازدید
کد خبر : 351

یک هزار واحد مسکونی در شهراندیشه به بهره برداری رسید

یک هزار واحد مسکونی در شهراندیشه به بهره برداری رسید
باحضور وزیر راه و شهرسازی یک هزار واحد مسکونی در شهراندیشه با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مشق ۲۴، مهدی بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید و بهره برداری از طرح های عمرانی و فرهنگی شهر اندیشه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و یادآوری مظلومیت مردم فلسطین اظهار کرد: با دیدن کودک کشی و جنایات رژیم صهیونستی دل همه ما به درد می آید و اینجاست که باید اذعان کنیم آن جوانان ورزشکاری که در رقابت با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس حاضر نمی شدند، اقدامی شایسته انجام داده اند.

وی گفت: تا کنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید شده است و این آمار بی سابقه‌ای در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با دعوت از بخش های خصوصی و عمومی در حوزه ساخت مسکن برای افزایش تولید مسکن افزود: امروز حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهر اندیشه به بهره برداری رسید و این تولید مسکن نتیجه مشارکت دولت و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۵۰ شرکت دولتی را در دستور کار داریم که حدود ۲۷ شهرک ساحلی را در دستور ساخت دارند و با ایجاد شهرک های خصوصی نیز در نظر داریم تا انگیزه مشارکت کنندگان را بالا ببریم و این روش می تواند میزان تولید مسکن را بالا ببرد تا معضل مسکن به خوبی برطرف شود.

بذرپاش همچنین به رشد ۳ و ۸ دهم درصد رشد تولید مسکن در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم میزان این رشد را بدانیم باید به گذشته برگردیم تا ببینیم در سال ۹۸ همین رشد مسکن حدود منفی ۱۸ و ۸ دهم درصد بوده و حتی در ۶ ماهه نخست امسال نیز منفی ۱ و ۶ دهم بودیم که این عدد راضی کننده نیست و باید به رشد ۶ درصدی برسیم.

وی افزود: بخشی از این فشارهایی که در حوزه افزایش نرخ مسکن داشتیم به دلیل رشد منفی مسکن در سالهای قبل است و باید با توجه به شعار سال که رشد تولید و مهار تورم است نزدیک شویم.

وزیر مسکن شهرسازی در پایان به معضلاتی که از سوی مسئولان مطرح شد پرداخت و به شرکت عمران اندیشه تاکید کرد تا تلاش خود را برای رفع معضلات افزایش دهد.

وی در پایان ضمن تاکید به سرعت بخشیدن به تولید مسکن در کشور گفت: در کنار تولید مسکن باید زیرساخت ها نیز توسعه یابد و در این مسیر باید به معنای واقعی کلمه با روحیه بسیجی و جهادی وارد میدان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات

فرهنگی

اخبار سیاسی