تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 10:19
77 بازدید
کد خبر : 329

نشست نقد و بررسی کتاب «من پروین اعتصامی هستم»

نشست نقد و بررسی کتاب «من پروین اعتصامی هستم»
نشست نقد و بررسی کتاب«من من پروین اعتصامی هستم»، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور پرویز امینی نویسنده اثر، هادی خورشاهیان منتقد اثر در کتابخانه مرکزی شهرقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مشق ۲۴، نشست نقد و بررسی کتاب«من پروین اعتصامی هستم»، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور پرویز امینی نویسنده اثر، هادی خورشاهیان منتقد اثر، حبیبی رئیس اداره کتابخانه های عمومی و جمعی از نوجوانان و جوانان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی با همکاری نهادکتابخانه های عمومی، اداره ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی شهرقدس برگزار شد.

این کتاب با عنوان دوم بانوی شعر فارسی، داستان کودکی پروین اعتصامی شاعر برجسته ایران را روایت می کند و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

تمام زندگی پروین کتاب بود

پرویز امینی نویسنده کتاب«من پروین اعتصامی هستم» در این نشست گفت: پروین اعتصامی از دوران کودکی نویسندگی می کرد و دارای نکته حساس برای کودکانی است که وارد حوزه نوشتن می شوند و پرش ذهنی دارند. یعنی کودکی ذهن خود را عین شناگر باید تربیت کند و از نوشتن نترسد.

وی ادامه داد: برای ورود به نویسندگی باید از دنیای الکترونیک مقداری دور شد و کتابهای بیشتر مطالعه کرد و اگر کتابخوان نشوید و خط به خط نقد و بررسی نکنید و به چالش نکشید، پروین اعتصامی نخواهید شد.

وی با اشاره به اینکه نمایش کتابهای کودک و نوجوان به شکل محاوره ای زیاد شده و از شکل صحیح فارسی خارج شده است افزود: تمام قصه های پروین پر از کتاب بوده و مطالعه می کرده است و کتاب منبع درست اطلاعات صحیح است البته کتابی که مورد تایید قرار گرفته باشد.

نویسنده کتاب گفت: اولین کودک نامدار صدسال اخیر پروین اعتصامی است و یک فراز از پرش ذهنی هر کودک نامدار را در کتابهای کودکی نامداران آورده ایم.

کتاب خوانی باید در رفتار و کردار ما نمود داشته باشد

هادی خورشاهیان منتقد اثر در ادامه افزود: پدر و دوستان پدر پروین اعتصامی افراد سرشناسی بودند و در آن دوران ظلم ستیزی بود و خانواده سیاسی داشت.

وی گفت: پروین زن تاثیرگذاری بود و به ادب و رفتار خودش خیلی توجه می کرد.

خورشاهیان با اشاره به گسترش فضای مجازی خاطر نشان کرد: همان قدر که در فضای حقیقی با مشکلاتی مواجه میشویم در فضای مجازی هم باید مدیریت داشته باشیم تا با آسیب های آن مواجه نشویم.
وی ادامه داد: خانواده های ما همه معمولی بودند و مانند خانواده پروین معروف نبودند. اما سقف رویاهایمان را بالا بردیم و ما را از پدرانمان بیشتر می شناسند.

خورشاهیان با تاکید بر اینکه نوشتن بسیار خوب است و میزان کتاب خواندن را باید زیاد کنیم گفت: باید کتاب خواندن در رفتار ما نمود داشته باشد و در فکر کردن، حرف زدن و انتقال افکار تاثیر آن دیده شود.

وی عنوان کرد: نوشتن بعد از حرف زدن ساده ترین کار ممکن است و مغز خلاقیت های خاصی دارد و با هر واژه می تواند داستان و شعر بنویسد.

در ادامه این نشست، تعدادی از نوجوانان به خوانش بخش هایی از کتاب پرداختند و نظرات خود را در خصوص طرح جلد و محتوای کتاب به نویسنده ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات

فرهنگی

اخبار سیاسی