تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 13:33
59 بازدید
کد خبر : 245

مزار ۱۸۹ شهید شهرقدس ساماندهی می‌شود

مزار ۱۸۹ شهید شهرقدس ساماندهی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری مشق ۲۴ به نقل از ایثار شهرستان‌ها، عبدالله مرتضوی در نشست ساماندهی گلزار شهدای شهرقدس که به میزبانی فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، از مرمت و نوسازی ۱۸۹مزار شهید در این شهرستان خبر داد و گفت:این تعداد از مزار شهدا در ۴ گلزار شهرقدس به

به گزارش پایگاه خبری مشق ۲۴ به نقل از ایثار شهرستان‌ها، عبدالله مرتضوی در نشست ساماندهی گلزار شهدای شهرقدس که به میزبانی فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، از مرمت و نوسازی ۱۸۹مزار شهید در این شهرستان خبر داد و گفت:این تعداد از مزار شهدا در ۴ گلزار شهرقدس به صورت تدریجی ساماندهی و نوسازی می شود.

وی افزود: برای اولویت‌بندی به این مسایل لازم است کارگروهی تشکیل شده تا طراحی و هزینه‌های طرح‌ها پیش‌بینی شود و همکاری لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: در راستای انجام امور فرهنگی و نگهداشت مزار شهدا که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، با تشکیل هییت امنا میتوان اقدامات اثرگذار انجام داد.

مرتضوی ادامه داد: شهدا زنده‌اند و مقام معنویت شهدا به اندازه ایست که هرچه در این راه قدم برداریم بازهم جای کار داشته و اجر و پاداش آن در زندگی دنیوی و اخروی تاثیر گذار است و خدمت به آنها جبران خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران  با بیان اینکه شهدای عظیم‌الشان امامزاده‌های قرن حاضر بوده و ستارگان درخشانی در هدایت زندگی هستند، بیان داشت: با گذشت سالیانی از جنگ تحمیلی، عطر شهدا در خیابان‌ها و کوچه‌ها پیچیده و وظیفه داریم در راستای حفظ شأن شهدا قدم‌هایی برداشته و گلزارها و محل تدفین شهدا را تکریم کنیم.

وحید گلی‌کانی فرماندار شهرقدس نیز در این نشست با تاکید بر آراستگی و مرمت مزار شهدا گفت: خانواده‌های شهدا دغدغه‌هایی داشته که باید فضایی برای آنها رقم زد که علاوه بر کاهش آن در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نمادسازی نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای ساماندهی اصولی و اساسی، متولیان حوزه ایثار و شهادت باید این نمادها را احیا کرده و با هم اندیشی و هم فکری مجموعه‌های شهری دین خود را ادا کنیم.

گفتنی است پیکر مطهر ۱۸۹شهید شهرقدس و ۴ شهید خوشنام در دانشگاه آزاد اسلامی، یادمان شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر(عج)، گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) و سرخه‌حصار و امامزاده حضرتین(ع) آرمیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات

فرهنگی

اخبار سیاسی