تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 19:08
46 بازدید
کد خبر : 275

بانوان محجبه جهاد عفاف راه بیندازند

بانوان محجبه جهاد عفاف راه بیندازند
امام جمعه شهرقدس ضمن گلایه از وضعیت نامناسب بوستان ها و با اشاره به اینکه تجربه حضور نیروهای انقلابی و مومن نشان داد که می توان تحولی در بوستان ها ایجاد کرد گفت: مومنان و خانواده ها رزمایش حضور راه انداخته و بانوان محجبه با جهاد عفاف در اماکن عمومی حاضر شوند

به گزارش پایگاه خبری مشق۲۴، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته و در آستانه فرارسیدن روز عرفه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به ذات مقدس پروردگار اظهار کرد: روز عرفه روز عرفان، معرفت به خود و شناخت خداوند است و هر کس خود را بشناسد و در وجود ناشناخته خود تدبر کند، آثار پروردگار را خواهد دید.

وی گفت: روز عرفه روز دعا، نیایش و نجوا با پروردگار عالم است و باید از این فرصت طلایی بهره برد و در همچین روزی مسلم بن عقیل سفیر امام حسین به شهادت رسید. حضرت مسلم نصرت و یاری امام زمانش بود و زمینه را برای آمدن امام حسین(ع) با آوردن نامه ای آماده کرد اما از آنجا که فضای کوفه عوض شده بود، افکار، باورها و عقیده‌ها از گذشته بر آنان تاثیر گذاشت و نتیجه این نگاه اشتباه شهادت حضرت مسلم شد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به خطبه دوازدهم نهج البلاغه ادامه داد: کسانی که با اهل بیت علیهم السلام پیوند مکتبی و وحدت عقیده دارند با اهل بیت هستند و ما نیز می‌توانیم اویس قرنی و مسلم امام زمانمان باشیم و ولی فقیه زمان یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیوند دهنده میان امت و امام زمان(عج) است و چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی را زمینه سازی ظهورترسیم کرده و در این مسیر حرکت می کند را یاری و دین و ایمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به بیانیه رهبری درخصوص حج امسال که دو رکن حج را ترکیبی آمیخته از سیاست و معنویت معرفی کردند و فرمودند دشمنان در صدد به چالش کشیدن وحدت هستند، افزود: دشمن امروز در خیال پوشالی خود دل به وحدت شکنی بسته است و البته در بخشی از آن یعنی جذب حکام به سوی خود موفق شده ولی در بخش اعظم آن یعنی امت اسلام موفق نشده و نخواهد شد.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: این هشدار برای این است که امروز دشمن مسئله عرب و عجم، زبان عربی و عجمی ساخته و در صدد آن است که همانطور که یک ناتوی غربی ساخت می‌خواهد ناتوی عربی بسازد و در صدد آن است که چند کشور که حکام خود فروخته دارد و گاو شیرده هستند را متحد و برایشان جنگهای متعدد تعریف کند تا از این مسیر به منافع خود برسد و سلاح‌های گرم خود را به آنان بفروشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید مراقب باشیم، دم از اختلاف نزنیم و زمینه را برای دشمن مهیا نکنیم، گفت: دشمن در صدد است سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کند که این مسئله باز گشت به دوران جاهلیت و ارتجاع است.

امام جمعه شهرقدس بیان داشت: مسئله ناهنجاری های جنسی و اخلاقی، مجالس شرابخواری، موسیقی های مبتذل و منحرف کننده، کشف حجاب و سگ گردانی ها مواردی است که نتیجه سبک زندگی غربی است.

وی افزود: روزی که رضا خان بی حجابی را از آتاتورک و خارج کشور را به ایران آورد و خواست که کشف حجاب کند، همین مردم مومن و مسلمان در مقابل این عمل جنایتکارانه ایستادند و خون دادند و امروز ما برای نگهداری از معنویت، تقویت و ارتقای سطح معنویت اجتماعی باید اولا از فرصت‌هایی مثل روز عرفه، عید قربان جهت ترویج سنت های اسلامی و توجه به محرومین استفاده و از سبک زندگی اسلامی صیانت کنیم و در جامعه اسلامی جهاد عفاف راه اندازی شود.

امام جمعه شهرقدس به وضعیت نامناسب بوستان ها اشاره کرد و ادامه داد: پارک‌ها، از دست رفته اند و هنجار شکنی در خیابان ها بیداد می کند و حجاب در خودروها کمرنگ شده است و باید مسئولین نظام جمهوری اسلامی به صحنه آمده و نسبت به مسئله حجاب فکری بکنند و علما فریاد بزنند و مردم نیز حرکت کرده و نسبت به جهاد عفاف، امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای هستند که دشمنان آنان را تجهیز کرده تا در پارکها به بی عفتی و بی حجابی بپردازند و حضور خانواده ها و مومنان در پارکها، خیابانها و اماکن عمومی یکی از راهکارهای جهاد عفاف است و باید در مقابل این عمل رزمایش حضور داشته باشیم تا ورود بدحجاب ها ممنوع شود و مردم باید پرچم مطالبه گری مقابله با ناهنجاری ها و عفاف و حجاب را بلند کنند.

حجت الاسلام جوکار با تاکید بر اینکه بانوان میدان دار فرهنگ سازی عفاف و حجاب در حوزه های فردی و اجتماعی جامعه هستند و اگر بانوان با در بازارها حضور پیدا کنند قطعا این حضورشان در راستای اصلاح اوضاع تاثیر گذار خواهد بود، گفت: امام نقشه دشمن بر بی عفتی و بد حجابی زنان را در این میداند که آنان می‌خواهند نهاد خانواده که در رأس آن مادر است بهم بریزند و بهائیت پشت این عمل است.

وی افزود: ۱۳ سال از شهرستان شدن قدس می‌گذرد و طی این مدت برخی ادارات یا مستقر نبوده و یا ساختمان استیجاری دارند و در سفر اخیر رییس جمهوری مصوب شد که ساختمان فرماندهی انتظامی شهرستان آغاز به کار کند و در چند روز گذشته ساختمان آغاز به کار کرده که جای تشکر دارد.

امام جمعه شهرقدس به رزمایشی امنیتی ناحیه مقاومت بسیج که با نظارت قرارگاه ثارالله، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه های خدمات رسان انجام شد اشاره کرد و افزود: این امور جهت آمادگی، پیش بینی و پیشگیری پیرامون بحران های اجتماعی انجام شد و نمایانگر وحدت، توانمندی و اقتدار آفرینی بود و از همه بسیجیان، جوانان گام دوم انقلاب اسلامی، پاسداران، نیروی انتظامی و دستگاه های خدمات رسان و شورای تامین قدردانی می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات

فرهنگی

اخبار سیاسی